Karadeniz Teknik Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
Doç.Dr. ÜNAL ÇAKIROĞLU
Kişisel Bilgiler ve İletişim Bilgileri
Birim : FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bölüm : BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ
Ana Bilm Dalı : BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Sabit Telefon : +90 462 3777113
Faks : +90 462 6660061
E Posta Adresi : cakirogluktu.edu.tr
Web Adresi : http://aves.ktu.edu.tr/cakiroglu/
Ofis : 206
Posta Adresi : Fatih Eğitim Fakültesi F Blok. Söğütlü Akçaabat Trabzon
Eğitim Bilgileri
Doktora, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, ORTA ÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ ABD- MATEMATİK EĞİTİMİ, 2005-2010
Yüksek Lisans-Tezsiz, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİM ABD, 2003-2005
Yüksek Lisans, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ABD, 1998-2001
Lisans, EGE ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ, 1993-1997
Yaptığı Tezler
Doktora, "Orta öğretim 9. Sınıf Matematik Müfredatına Uygun Öğrenme Nesnelerinin Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi ", KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTSÜ ORTA ÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ ABD- MATEMATİK EĞİTİMİ Ocak, 2010.
Yüksek Lisans, "Doğal Dil İşlemede Anlamsal Ağlar Yardımı ile Bilgi Modelleme ", KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ABD Haziran, 2001.
Yabancı Diller
İngilizce, İyi
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
Proje Hazırlama, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ -SEM, 2014
Araştırma Alanları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Doğal Dil İşlemesi
Uzaktan Eğitim
Üniversiteler Arası Kurul Bilim Alanı Bilgileri
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı
Alan Eğitimi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Web Of Science Araştırma Alanları
Education & Educational Research
Computer Science, Information Systems
Akademik Ünvanlar ve Görevler
Doç.Dr., KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, 2014 - Devam Ediyor
Yrd.Doç.Dr., KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, 2010 - 2014
Ögr.Gör.Dr., KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, 2010 - 2010
Ögr.Gör., KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, 1999 - 2010
Arş.Gör., KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, 1998 - 1999
Mesleki ve İdari Deneyimler
Bölüm Başkan Yardımcısı, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, , 01.01.2006 - 10.04.2014
SCI,SSCI,AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Çakiroğlu Ü., Aksoy D.A., "Exploring extraneous cognitive load in an instructional process via the web conferencing system", BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY, vol.36, pp.713-725, 2017
Çakiroğlu Ü., Başibüyük B., Güler M., Atabay M., Memis B.Y., "Gamifying an ICT course: Influences on engagement and academic performance", COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR, vol.69, pp.98-107, 2017
Çakiroğlu Ü., Yildiz M., Mazlum E., Guntepe E.T., Aydin S., "Exploring collaboration in learning by design via weblogs", JOURNAL OF COMPUTING IN HIGHER EDUCATION, vol.29, pp.309-330, 2017
Gökoğlu S., Çakiroğlu Ü., "Determining the Roles of Mentors in the Teachers' Use of Technology: Implementation of Systems-Based Mentoring Model", KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, vol.17, pp.191-215, 2017
Çakiroğlu Ü., Öztürk M., "Flipped Classroom with Problem Based Activities: Exploring Self-regulated Learning in a Programming Language Course", EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY, vol.20, pp.337-349, 2017
Çakiroğlu Ü., Kokoç M., Kol E., Turan E., "Exploring Teaching Programming Online through Web Conferencing System: The Lens of Activity Theory", EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY, vol.19, pp.126-139, 2016
Çakiroğlu Ü., "Evaluating Students' Perspectives About Virtual Classrooms With Regard To Seven Principles Of Good Practice", SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION, vol.34, pp.0-0, 2014
Çakiroğlu Ü., "Enriching Project-Based Learning Environments With Virtual Manipulatives: A Comparative Study", EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, pp.201-222, 2014
Çakiroğlu Ü., "Analyzing The Effect Of Learning Styles And Study Habits Of Distance Learners On Learning Performances: A Case Of An Introductory Programming Course", THE INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTANCE LEARNING, vol.15, pp.161-184, 2014
Akkan Y., Baki A., Çakiroğlu Ü., "EXAMINATION OF THE 5th-8th GRADE STUDENTS' TRANSITION PROCESS FROM ARITHMETIC TO ALGEBRA WITH REGARD PROBLEM SOLVING", HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, pp.1-13, 2012
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Generalization Strategies Of Linear And Quadratic Pattern: A Comparison Of 6th-8th Grade Students", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.37, pp.104-120, 2012
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Güven B., "Analyzing The Effect Of Web-Based Instruction Applications To School Culture Within Technology Integration", KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, vol.12, pp.1043-1048, 2012
Çakiroğlu Ü., Baki A., Akkan Y., "The Effects Of Using Learning Objects In Two Different Settings", THE TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, vol.11, pp.181-191, 2012
Baki A., Güven B., Karataş İ., Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Türkiyedeki Matematik Eğitimi Araştırmalarındaki Eğitimler:1998 Ile 2007 Yılları Arası", HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, pp.57-68, 2011
Baki A., Çakiroğlu Ü., "Learning Objects In High School Mathematics Classrooms: Implementation And Evaluation", COMPUTERS AND EDUCATION, vol.55, pp.1459-1469, 2010
Güven B., Çakiroğlu Ü., Akkan Y., "The Gap Between Expectations And Reality: Integrating Computers Into Mathematics Classrooms", ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, vol.10, pp.505-515, 2009
Çakiroğlu Ü., Güven B., Akkan Y., "EXAMINING MATHEMATICS TEACHERS' BELIEFS ABOUT USING COMPUTERS IN MATHEMATICS TEACHING", HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, pp.38-52, 2008
Diger Dergilerde Yayımlanan Makaleler
Çakiroğlu Ü., Erdoğdu F., Gökoğlu S., "Clickers in EFL Classrooms: Evidence from Two Different Uses", CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY, vol.9, pp.171-185, 2018 (Link)
Çakiroğlu Ü., Kiliç S., "How to gamify?: Example scenarios for participation in synchronous online learning", E-Learning and Digital Media, vol.15, pp.254-266, 2018
Uysal M., Çakiroğlu Ü., Horzum M.B., "Middle School Students Online Information Searching Strategies According to Internet Parenting Styles", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.25, no.6, ss.2095--2110, 2017
Çakiroğlu Ü., Gökoğlu S., Öztürk M., "Pre-service Computer Teachers’ Tendencies towards the Use of Mobile Technologies: A Technology Acceptance Model Perspective", European Journal of Open, Distance and E-Learning (EURODL), vol.20, pp.176-191, 2017
Çakiroğlu Ü., Erdoğdu F., Kokoç M., Atabay M., "Students’ preferences in online assessment process: Influences on academic performances", The Turkish Online Journal of Distance Education, vol.18, no.9, pp.132-142, 2017 (Link)
Çakiroğlu Ü., Yilmaz H., "Using Videos and 3D Animations for Conceptual Learning in Basic Computer Units", Contemporary Educational Technology, vol.8, pp.390-405, 2017
Çakiroğlu Ü., Öztürk M., "Influences of online course design through the elaboration theory framework on academic performances and retention", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.24, ss.369-382, 2016
Çakiroğlu Ü., Baki A., "Ortaöğretim matematik dersinde öğrenme nesneleri kullanımının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi: Deneysel bir çalışma", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, cilt.6, ss.134-153, 2016
Çakiroğlu Ü., Taşkın N. , "Teaching Numbers to Preschool Students with Interactive Multimedia: An Experimental Study", Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.45, ss.1-22, 2016
Kiliç S., Horzum M.B., Çakiroğlu Ü., "Investigating Teaching, Social and Cognitive Presence of Students in Synchronous Online Environments", Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), cilt.7, ss.350-364, 2016
Çakiroğlu Ü., Gökoğlu S., Çebi A., "Basic Indicators for Teachers’ Technology Integration: A Scale Development Study", Gazi Ünıversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, no.3, pp.507-522, 2015
Gökoğlu S., Öztürk M., Çakiroğlu Ü., "The Systems-Based Mentoring Model within the Process of Technology Integration ", Participatory Educational Research (PER), cilt.5, ss.70-77, 2015
Çakiroğlu Ü., Öztürk M., "Implementation Of Elaboration Theory In Material Design For Distance Education", The Turkish Online Journal of Distance Education, vol.15, pp.143-151, 2014
Çakiroğlu Ü., "Web Ortamında Yeniden Kullanılabilir İçerik Geliştirme: Bir Örnek Tasarım", Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, cilt.4, ss.1-12, 2013
Çakiroğlu Ü., "Using A Hybrid Approach To Facilitate Learning Introductory Programming", THE TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, vol.12, pp.161-177, 2013
Çakiroğlu Ü., "Comparison Of Novice Programmers’ Performances: Blended versus Face-To-Face.", TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION, vol.13, pp.135-151, 2012
Akkan Y., Baki A., Çakiroğlu Ü., "Aritmetik Ile Cebir Arasındaki Farklılıklar: Cebir Öncesinin Önemi", İlköğretim Online Dergisi, cilt.10, ss.812-823, 2011
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "İlköğretim Matematik Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Matematik Eğitiminde Hesap Makinesi Kullanımına Yönelik İnançlarının İncelenmesi", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, cilt.1, ss.17-35, 2011
Çakiroğlu Ü., "Data Modeling By Using Semantic Networks And Frames", E-JOURNAL OF NEW WORLD SCIENCES ACADEMY, ENGINEERING SCIENCES , vol.5, pp.681-688, 2010
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Güven B., "Java'nın web tabanlı öğretimde öğrenci bilgisayar etkileşimi sağlama Potansiyeli", Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, cilt.1, ss.1-11, 2010
Çakiroğlu Ü., Baki A., Akkan Y., "Öğrenme Nesnelerine Dayalı Bir Öğrenme Ortamının Farklı Açılardan Değerlendirilmesi", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, cilt.1, ss.51-65, 2009
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., Güven B., "İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Denklem Olusturma Ve Problem Kurma Yeterlilikleri", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.17, ss.41-55, 2009
Çakiroğlu Ü., "Can Computer Understand And Solve Turkish Arithmetic Problems? ", WORLD APPLIED SCIENCES JOURNAL, vol.6, pp.196-202, 2009
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., Güven B., "Öğrencilerin Cebir Öğrenme Alanında Sahip Oldukları Bazı Hata Ve Kavram Yanılgıları", Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, cilt.13, ss.55-77, 2009
Çakiroğlu Ü., "Eğitim Araştırmaları İçin İnternet Tabanlı Veri Toplama Aracı Tasarımı Ve Uygulaması", Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi, cilt.1, ss.56-68, 2008
Çakiroğlu Ü., Çebi A., Bezir Ç., "Bilgisayar Ögretimi Için Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı Ve Uygulaması", Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi, cilt.2, ss.86-97, 2007
Hakemli Kongre/Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Atabay M., Çakiroğlu Ü., "Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi", International Eurasian Educational Research Congress , ANTALYA, TÜRKIYE, 2-5 Mayıs 2018, vol.1, no.1, pp.1641-1643 (Link)
Çakiroğlu Ü., Atabay M., Bahçekapili T., "Yetişkinlerin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarındaki Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi", International Computer & Instructional Technologies Symposium, İZMİR, TÜRKIYE, 2-4 Mayıs 2018, pp.461-461
Öztürk M., Çakiroğlu Ü., "Course Design For Foreign Language Teaching On The Flipped Classroom Model Framework", 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, ANTALYA, TÜRKIYE, 20-23 Nisan 2017, vol.1, no.1, pp.1-8
Çakiroğlu Ü., Atabay M., "Determining The Change Of Adult Learners’ Study Habits In Online Learning Environments", 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, ANTALYA, TÜRKIYE, 20-23 Nisan 2017, cilt.1, no.1, ss.15-20
Erdoğdu F., Gökoğlu S., Çakiroğlu Ü., "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adayları Çevrimiçi Ortamlarda Ne Kadar Etik Davranabiliyor?", 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İZMİR, TÜRKIYE, 11-13 Ekim 2017, pp.162-167
Çakiroğlu Ü., Atabay M., "Designing a Control List for Adults' Determination of Online Study Habits", International Computer and Instructional Technologies Symposium, MALATYA, TÜRKIYE, 24-26 Mayıs 2017, pp.584-589 (Link)
Çakiroğlu Ü., Atabay M., "Determining The Change Of Adult Learners’ Study Habits In Online Learning Environments", 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, ANTALYA, TÜRKIYE, 20-23 Nisan 2017, vol.1, no.1, pp.649-653 (Link)
Çakiroğlu Ü., Atabay M., "Çevrimiçi Mesleki Gelişim Eğitimlerinde Yetişkinlerin Çalışma Alışkanlıklarındaki Değişimler", International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, İZMİR, TÜRKIYE, 11-13 Ekim 2017, pp.10-12
Çakiroğlu Ü., Öztürk M., "Ters-Yüz Sınıf Modelinin Uygulama Eğilimlerinin İncelenmesi", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), RİZE, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2016, pp.21-30
Kokoç M., Erdoğdu F., Çakiroğlu Ü., "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-içerik Geliştirme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, BOSNA HERSEK, 1-4 Haziran 2016, pp.845-851
Çakiroğlu Ü., Kiliç S., "Assessment of cognitive presence realized in online environment in the frame of academic performance", ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, BOSNA HERSEK, 1-4 Haziran 2016, pp.207-207
Gökoğlu S., Çakiroğlu Ü., "Establishing distance education at institutional level: Challenges and recommendations", ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, BOSNA HERSEK, 1-4 Haziran 2016, ss.207-207
Çakiroğlu Ü., Gökoğlu S., Susuzlar A., Özkan S., "Akademİk Çevreler F ATiH Projesini Nasıl Değerlendiriyor? 2010-2015 Yılları Arasında Yayımlanan Makalelere Yönelik Betimsel Analiz Çalışması", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), RİZE, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2016, ss.1-10
Çakiroğlu Ü., Seyis E., "Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminde Analitik Yöntemlerle Belirlenen Performansların Akademik Başarılar ile İlişkisi", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), RİZE, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2016, pp.61-70
Kiliç S., Çakiroğlu Ü., "Çevrimiçi Eşzamanlı Öğrenme Ortamlarında Öğrencilerin Bilişsel ve Sosyal Buradalıklarının Gelişiminin İncelenmesi", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), RİZE, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2016, pp.101-109
Başibüyük B., Atabay M., Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Oyunsallaştırma Etkinliklerinin Farklı Akademik Başarı Düzeyindeki Öğrencilerin Derse Katılımına Etkisi", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), RİZE, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2016, ss.41-50
Erdoğdu F., Kokoç M., Çakiroğlu Ü., "Oyunsallaştırma Uygulamalarında Öğrencilerin Dijital Rozet Kullanım Durumlarının Sınıflandırılması", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), RİZE, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2016, pp.71-76
Çakiroğlu Ü., Erdoğdu F., "Öğrenme Sürecinde Mizahın Kullanımı ile İlgili Çalışmalarda Eğilimler", 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016, pp.15-17
Çakiroğlu Ü., Gökoğlu S., "Farklı Alan Öğretmenlerinin Teknoloji Entegrasyonu Gelişimlerinde Teknoloji Liderliğinin Etkisi", 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016, pp.18-20
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., Öztürk M., "Farklı Bölümlerdeki Öğretim Elemanlarının Özellikleri ile Eğitim Teknolojilerine İlişkin Görüşleri Arasındaki İlişki", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), RİZE, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2016, pp.1130-1144
Kiliç S., Gökoğlu S., Çakiroğlu Ü., "Examination in terms of Different Variables of the Resarches Conducted in the Framework Community of Inquiry Model", 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016, pp.1-5
Çakiroğlu Ü., Başibüyük B., Atabay M., Güler M., "Bilişim teknolojileri dersi öğretim sürecinde kullanılan farklı oyunsallaştırma dinamiklerinin etkilerinin karşılaştırılması", ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, BOSNA HERSEK, 1-4 Haziran 2016, pp.207-207
Çakiroğlu Ü., Gökoğlu S., Öztürk M., "An evaluation for using electronic response system in learning environments", 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, FRANSA, 28 Ekim - 30 Kasım 2015, pp.1-10
Çakiroğlu Ü., Kiliç S., Seyis E., Baran T., "Gamification for Providing Students’ Participation in Online Synhronous Learning Settings: An Example Scenario", 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, FRANSA, 28-30 Kasım 2015, pp.11-20
Atabay M., Çakiroğlu Ü., Güler M., Başibüyük B., "Gamifying ICT Course: Quantitative Results from an Implementation", 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, FRANSA, 28-30 Kasım 2015, pp.21-30
Çakiroğlu Ü., Aksoy D.A., Şilbir L., "Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Dışsal Bilişsel Yük Unsurlarının Belirlenmesi", 2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, ADIYAMAN, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2015, ss.55-65
Gökoğlu S., Çakiroğlu Ü., Öztürk M., "Teaching Programming Via Web Conferencing: An Evaluation Using Seven Dimensions of E-Learning", 2nd International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference, AMASYA, TÜRKIYE, 5-7 Kasım 2015, pp.11-20
Kiliç S., Çakiroğlu Ü., "Eşzamanlı Çevrimiçi Öğretimde Bilişsel Buradalık ile Akademik Başarı İlişkisinin Araştırma Topluluğu Bileşenleri Çerçevesinde İncelenmesi", 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2015), AFYON, TÜRKIYE, 20-22 Mayıs 2015, pp.60-65
Çakiroğlu Ü., Atabay M., Başibüyük B., Yilmaz B., Güler M., "Bilişim teknolojileri dersi öğretim sürecinin oyunsallaştırılması: Örnek bir ders tasarımı", 2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, ADIYAMAN, TÜRKIYE, 16-18 Mayıs 2015, ss.279-279
Uysal M., Çakiroğlu Ü., Horzum M.B., "Aile Tutumlarına Göre İlköğretim Öğrencilerinde Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi", 3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), TRABZON, TÜRKIYE, 9-11 Eylül 2015, pp.1-1
Çakiroğlu Ü., Erdoğdu F., Kokoç M., Atabay M., "Öz Değerlendirmede Ölçüt Belirleme Ve Akademik Başarı İlişkisi: MOODLE Üzerinde Bir Uygulama", 3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), TRABZON, TÜRKIYE, 9-11 Eylül 2015, ss.40-50
Erdemir T., Çakiroğlu Ü., "Projem Bulutta: Office365 ile Proje Tabanlı Öğrenme", 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2015), AFYON, TÜRKIYE, 20-22 Mayıs 2015, pp.40-45
Çakiroğlu Ü., Seyis E., "MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenci Davranışları ve Ortam Özellikleri İlişkisinin Belirlenmesi", 3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), TRABZON, TÜRKIYE, 9-11 Eylül 2015, pp.10-20
Erdoğdu F., Çakiroğlu Ü., Kokoç M., Atabay M., "Öz Değerlendirmede Ölçüt Belirleme ve Akademik Başarı İlişkisi: Moodle Üzerinde Bir Uygulama", 3th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, TRABZON, TÜRKIYE, 9-11 Eylül 2015, pp.3-3
Gökoğlu S., Erdemir T., Öztürk M., Çakiroğlu Ü., "Bots Sempozyumlarında Sunulan Çalışmalardaki Eğilimler: İçerik Analizi Çalışması", 8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2014), EDİRNE, TÜRKIYE, 1-1 Ekim 2014, pp.6-7
Erümit A.K., Karal H., Çakiroğlu Ü., Nabiyev V., "Öğrencilerin Problem Çözme Süreçlerinin Geliştirilmesinde Zeki Öğretim Sistemi ARTIMAT’ın Etkisi. ", 2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, AFYON, TÜRKIYE, 20-22 Mayıs 2014, pp.113-113
Erümit A.K., Nabiyev V., Karal H., Çakiroğlu Ü., "Uyarlanabilir Zeki Öğretim Sistemi Artimat’In Öğrenci Motivasyonuna Etkisi", 5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE 2014), ANTALYA, TÜRKIYE, 1-1 Ocak 2014, pp.6-6
Erümit A.K., Nabiyev V., Karal H., Çakiroğlu Ü., Çebi A., "Uzaktan Eğitimde Dinamik Kişisel Değerlendirme Sistemi: Artimat-Dsas", World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS-2013), ANTALYA, TÜRKIYE, 1-1 Şubat 2013, pp.3-3
Çakiroğlu Ü., Gökoğlu S., "Teknoloji Liderlerinin Teknoloji Entegrasyonu Sürecindeki Rollerine İlişkin Değerlendirmeleri", 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), TRABZON, TÜRKIYE, 1-2 Şubat 2012, pp.6-6
Çakiroğlu Ü., Coşkun S., Orhan İ., Orhan T., Aksoy N., "Sosyal Ağların Yenilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Yeniliğin Yayılımı Çerçevesinde Bir Değerlendirme", 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2013), TRABZON, TÜRKIYE, 1-2 Şubat 2012, pp.6-7
Çakiroğlu Ü., Sari E., "Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözme Becerilerine Etkisi", 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, ANKARA, TÜRKIYE, 8-8 Şubat 2012, ss.55-66
Çakiroğlu Ü., Fiş Erümit S., Saraç A., Özkale A., "İkili Kodlama Kuramı Temelinde Hazırlanan Öğretim Yazılımlarının Kavramsal Anlamalar Üzerindeki Etkisi", 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2012), GAZİANTEP, TÜRKIYE, 30 Ocak - 1 Şubat 2012, pp.1-2
Çakiroğlu Ü., Gökoğlu S., Erdemir T., Öztürk M., "Mobil Teknolojilerin Mevcut Kullanımlarına Yönelik Görüşler İle Öğretim Amaçlı Kullanımlarına Yönelik Yönelimler Arasındaki İlişki", 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2012), GAZİANTEP, TÜRKIYE, 1-2 Ocak 2012, pp.4-5
Çakiroğlu Ü., Taşkın N., "Okul Öncesi Öğrencileri İçin Addie Çerçevesinde Bir Çoklu Öğrenme Ortamı Tasarımı", 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), TRABZON, TÜRKIYE, 1-2 Şubat 2012, pp.1-2
Çakiroğlu Ü., Öztürk M., "Uzaktan Eğitimde Öğretimi Ayrıntılama Kuramı Temelinde Ders Tasarımı", 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), TRABZON, TÜRKIYE, 1-2 Şubat 2012, pp.5-5
Çakiroğlu Ü., Fiş Erümit S. , Saraç A., Özkale A., "İkili Kodlama Kuramı Temelinde Hazırlanan Öğretim Yazılımlarının Kavramsal Anlamalar Üzerindeki Etkisi", 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2012), GAZİANTEP, TÜRKIYE, 1 Ocak - 1 Şubat 2012, pp.1-2
Arslanbaş H., Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Geometrik Cisimlerin Öğretiminde Cabri 3d Kullanimi İle İlgili Öğretmen Görüşleri", 11th International Educational Technology Conference (IETC11), İSTANBUL, TÜRKIYE, 1-1 Ocak 2011, pp.3-3
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Matematik Eğitiminde Sanal Manipülatiflerin Ve Somut Materyallerin Kullanımı: Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Bakış Açıları", 11th International Educational Technology Conference (IETC11), İSTANBUL, TÜRKIYE, 1-2 Şubat 2011, pp.3-3
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözmeye Katkisi Konusunda Öğretmen Görüşleri", Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözmeye Katkisi Konusunda Öğretmen Görüşleri, ELAZIĞ, TÜRKIYE, 4-4 Şubat 2011, pp.6-9
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Arslanbaş H., Kemikli H., Özgül A., Timuçin E., Yilmaz H., "Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda E-Öğrenme Ortamlarının Kullanımının Farklı Faktörler Açısından İncelenmesi", 11 th International Educational Technology Conference (IETC11), İSTANBUL, TÜRKIYE, 2-2 Şubat 2011, pp.7-7
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., "Investigating Primary School Students´ Engagement In Learning Objects", 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2011), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 2-2 Şubat 2011, pp.7-13
Çakiroğlu Ü., Akbay M., Akkan Y., "Matematik Öğretiminde Farklı Manipülatiflerin Kullanımı İle İlgili Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Görüşleri", 11th International Educational Technology Conference (IETC11), İSTANBUL, TÜRKIYE, 2-2 Şubat 2011, pp.5-5
Çakiroğlu Ü., "Programlama Dilleri Öğretiminde Cfc(Comment First Coding) Yönteminin Etkililiği", 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2010), TRABZON, TÜRKIYE, 1-3 Şubat 2010, pp.5-6
Çakiroğlu Ü., Çebi A., Bezir Ç., Akkan Y., "Views Of The Instructors Through Dynamic Education Content Design In Web Environment", World Conference on Educational Sciences: New Trends and Issues in Educational Sciences, LEFKOŞA, KUZEY KIBRIS TÜRK CUM., 1-2 Ocak 2009, pp.1012-1016
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Öğrencilerin Sanal Ve Fiziksel Manipülatiflere Yönelik Tercihleri", 9th International Educational Technology Conference (IETC09), ANKARA, TÜRKIYE, 1-5 Şubat 2009, pp.2-2
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., "Öğrenme Nesnelerine Dayalı İçerik Geliştirme Sistemi Tasarımı", 9th International Educational Technology Conference (IETC09), ANKARA, TÜRKIYE, 1-5 Şubat 2009, pp.66-66
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Karataş İ., "Farklı Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Öğrenme Nesnelerine Yönelik Öğrenci Değerlendirmeleri", 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), TRABZON, TÜRKIYE, 1-11 Eylül 2009, pp.7-12
Çakiroğlu Ü., Çebi A., Bezir Ç., "Web Tabanlı Öğretimde Oluşturulan Dinamik Ortamların Öğrenci Başarısı Ve Kalıcı Öğrenme Üzerine Etkisi", 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), TRABZON, TÜRKIYE, 1-3 Eylül 2009, pp.22-44
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Atasoy E., "Farklı Manipülatiflere Yönelik Matematik Öğretmen Adaylarının Tercihleri", 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), TRABZON, TÜRKIYE, 1-5 Eylül 2009, pp.66-88
Atasoy E., Çakiroğlu Ü., Akkan Y., "Yazma Uygulamaları İle Destekli Matematik Derslerinin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi", 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), TRABZON, TÜRKIYE, 1-5 Eylül 2009, pp.88-90
Çakiroğlu Ü., Keleş E., Timuçin E., "Böte 4. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Sürecinde Yaşadıkları Deneyimlerin Değerlendirilmesi", 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), TRABZON, TÜRKIYE, 1-5 Ocak 2009, pp.88-88
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., "Böte Bölümlerinin Öğretmen Adaylarının Beklentilerini Karşılamaları Açısından Değerlendirilmesi : Ktü Örneklemi", 2. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2008), AYDIN, TÜRKIYE, 1-2 Mayıs 2008, pp.3-3
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., "Web Tabanlı Öğretim Amaçlı Hazırlanan Sitelerdeki Ortak Sorunlar Ve Çözüm Önerileri", . Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2008), AYDIN, TÜRKIYE, 1-2 Mayıs 2008, pp.2-2
Çakiroğlu Ü., Güven B., Akkan Y., "The Student Teachers’ Styles About Using Learning Objects In Web Based Learning Environments", 8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), ESKİŞEHİR, TÜRKIYE, 1-2 Eylül 2008, pp.3-3
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Güven B., "Bir Öğrenme Nesnesi Ambarının Tasarımı Ve Öğrenme Kaynaklarının Paylaştırılması Amaçlı Kullanımı", . II. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı 2008: e-Öğrenme (Future-Learning 2008), İSTANBUL, TÜRKIYE, 5-6 Ocak 2008, pp.3-3
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Kösa T., "The Effect Of Internet About Plagiarism During Homework Preparing Period", 8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), ESKİŞEHİR, TÜRKIYE, 6 Mayıs - 8 Eylül 2008, pp.1123-1127
Çakiroğlu Ü., Akkan Y., Bahçekapili T., Bakir E., "Fen Ve Teknoloji Dersinde Öğrenme Nesneleri Kullanımı: Madde Ve Enerji Ünitesi", 8. Ulusal Fen Bilimleri ve, BOLU, TÜRKIYE, 1-1 Şubat 2008, ss.7-8
Kösa T., Karakuş F. , Çakiroğlu Ü., "Uzay Geometri Öğretimi İçin Üç Boyutlu Dinamik Geometri Yazılımı Kullanarak Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi", 8th International Educational Technology Conference, ESKİŞEHİR, TÜRKIYE, 6-8 Mayıs 2008, vol.3, pp.1066-1070
Baki A., Akkan Y., Atasoy E., Çakiroğlu Ü., Güven B., "Aritmetikten Cebire Geçişte Problem Çözme Stratejileri", 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, BOLU, TÜRKIYE, 4-4 Mart 2008, ss.8-9
Güven B., Çakiroğlu Ü., Akkan Y., "Geometriden Geometrilere: Öğretmen Adaylarının Geometri Algılarındaki Değişim", 7. Matematik Sempozyumu, İZMİR, TÜRKIYE, 4-4 Nisan 2008, ss.7-9
Karataş İ., Güven B., Akkan Y., Çakiroğlu Ü., "Farklı Öğrenim Seviyelerindeki Öğrencilerin Birinci Dereceden Denklemlerin Çözümünde Yaptıkları Hataların Analizleri", 7. Matematik Sempozyumu, İZMİR, TÜRKIYE, 5-5 Mart 2008, ss.11-12
Akkan Y., Atasoy E., Güven B., Çakiroğlu Ü., "Aritmetikten Cebire: Örüntü Genelleştirme", 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, BOLU, TÜRKIYE, 4-4 Mart 2008, ss.4-5
Akkan Y., Çakiroğlu Ü., Güven B., Karataş İ., "İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Farklı Formatlardaki Örüntü Çeşitlerine Ait Yeterliliklerinin Karşılaştırılması", 7. Matematik Sempozyumu, İZMİR, TÜRKIYE, 3-3 Nisan 2008, ss.66-77
Çakiroğlu Ü., Bezir Ç., Çebi A., Akkan Y., "Esnek Tasarımlı Bir Web Tabanlı Öğretim Ortamı", 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, BOLU, TÜRKIYE, 3-3 Nisan 2008, ss.9-9
Çakiroğlu Ü., Baki A., "Özel Kurumlarda Yürütülen Bilgisayar Kurslarının Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimine Katkıları", 7th International Educational Technology Conference (IETC 2007), Lefkoşa, KUZEY KIBRIS TÜRK CUM., 5-7 Mayıs 2007, pp.1-1
Nabiyev V., Çakiroğlu Ü., Baki A., "A Semantic And Morphological Approach For Problem Solving In Turkish", 6th International Conference on Information Technologies & Telecommunication (IT&TC-2007), Ganja, AZERBAYCAN, 1-2 Haziran 2007, pp.2-2
Çakiroğlu Ü., "Web Tabanlı Eğitim İçeriği Geliştirmede Nesneye Dayalı Programlama Kullanımı", 12. Elektrik, Elektronik, Bilgisayar ve Biyomedikal Mühendisliği Ulusal Kongresi ve Fuarı, ESKİŞEHİR, TÜRKIYE, 4-4 Nisan 2007, ss.5-6
Baki A., Çakiroğlu Ü., "Bilgisayar Öğretmenlerinin Okullarında Eğitim Yazılımlarının Etkin Kullanımı Konusunda Eğitim Fakültesine Düşen Görevler, 3. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu", 3. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, ÇANAKKALE, TÜRKIYE, 1-3 Ocak 2006, pp.10-16
Karal H., Baki A., Çakiroğlu Ü., "Anlamsal Ağlar Yardımı Ile Anlama Amaçlı Bilgi Modelleme", Akıllı Sistemlerde Yenilikler ve Uygulamaları Sempozyumu (ASYU 2006), İSTANBUL, TÜRKIYE, 1-5 Şubat 2006, ss.7-9
Çakiroğlu Ü., Baki A., "E-Öğrenme Ortamları İçin Tekrar Kullanılabilir Öğrenme Nesneleri Tasarımı", 11. Türkiye’de İnternet Konferansı, ANKARA, TÜRKIYE, 2-2 Nisan 2006, ss.8-9
Çakiroğlu Ü., Özyurt Ö., "Türkçe Metinlerdeki Yazım Yanlışlarına Yönelik Otomatik Düzeltme Modeli", Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu ve Fuarı (Eleco 2006), BURSA, TÜRKIYE, 1-1 Şubat 2006, ss.7-9
Çakiroğlu Ü., "Türkçe Aritmetik Problemlerin Bilgisayarla Çözümü", Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu ve Fuarı (Eleco 2006), BURSA, TÜRKIYE, 1-1 Şubat 2006, ss.7-8
Kitap ve Kitap Bölümleri
Gökoğlu S., Öztürk M., Erdoğdu F., Çakiroğlu Ü., "Öğrenme Ortamlarında Sanal Dönüşümler: Sanal Gerçeklik Yaklaşımı", Eğitim Teknolojileri Okumaları, Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., & İşman, A. , Ed., Tojet, Sakarya, ss.248-257, 2017
Öztürk M., Gökoğlu S., Çakiroğlu Ü., "Öğrenme Sürecinde Yeni Bir Yaklaşım: Üreten Hareketi (Maker Movement)", Eğitim Teknolojileri Okumaları, Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., & İşman, A. , Ed., Tojet, Sakarya, ss.257-265, 2017
Çakiroğlu Ü., "Öğretim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu", Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Çağıltay, K. , Göktaş, Y. , Ed., Pegem A, Ankara, ss.387-404-, 2013
Diğer Yayınlar
Katıldığı Bilimsel Kongre / Sempozyum ve Bilimsel Toplantılar
3. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Mart 2006
Akademik Veri Yönetim Sistemi | All Rights Reserved | Abis Teknoloji © 2018
Karadeniz Teknik Üniversitesi BAP Koordinasyon Birimi